MENDİLLER SEVDAMIZDIR…


Giden geminin ardından mendil sallamak….“Sallanmaz o kalkışta ne mendil ne de bir kol” der Yahya Kemal eski zamanlarda kadının cilve niyetine mendilini erkeğe doğru fırlatması.. (“Beyaz mendil salladım akasyalar açarken”)

Mendillerinde dili vardı eskiden,herbirinin anlamı vardı..(tabi ben bilmemde eski bi türk filminde münir özkul mendil satıyordu,anlamalrını bağıra bağıra söyleyerek aklıma o geldi birden şimdi) netten buldum buluşturdum bi kaçını yazıyorum..

Kırmızı mendil: Seni bütün varlığımla seviyorum

Beyaz mendil: Seni delice seviyorum

Mor mendil: Hayatım senindir

Pembe mendil: Bütün ümidim sende

Kenarları sarı mendil: Birkaç gündür rahatsızım, çıkamadığımın sebebi budur..(….)

Gözyaşlarımın dili mendiller ..yalnızlığımın küçük arkadaşı.. acıklı türk filmlerinde bana eşlik eden duygudaşım.. bi yenilgide durumu kabul etmek anlamında sallanan beyaz mendiller..

Salla yarim mendilini çok özledim güzel ellerini diye kibarcana mırıldanan hande yener.. öteki yandan burhan çaçanın mendili mendil yapan essahlı türküsü Mendilim yele yele/düşmüşüm gurbet ele/yedi mendil çürüttüm/gözyaşım sile sile hadi gidi yarim, can yarim/gaşları sürme yarim/davul zurna önünde/halaylar çeker yarim türkülerin gözde konusu mendiller : (Mendilim iki yoldur/Biri sağ biri soldur/İki kaşın arası/Yare gidecek yoldur) halaylarda halay başı çekilen olmazsa olmaz allı pullu mendiller..

Eskiden yapılan göznuru işlemeli,oyalı mendiller..(eskiden erkeklerin cebinde sevdikelrinin oyalı mendili olup,özledikçe çıkarıp çıkarıp bakılırmış,koklanırmış,hasretmiş mendiller) kına gecelerinin vazgeçilmezi mendiller..(mendili eline,mendili verdim geline kara kına yollamış yar benim ellerime) yine eskiden bayramlarda mendil verilirdi,ben ucundan yakalayanlardanım emekçilerin alın teri mendili..(belki en önemlisi) dilencilerin bi çare mendillerinide unutmamak lazım..

Ne çok işlevi varmış,yazıya başlarken bu kadar beklemiyodum şimdiki çocukalrın kaçı biliyor mendilin ne olduğunu,biz bile unutmuşken üstelik..yeri geldiğinde örf adet deiğimiz ama giderek kaybettiğimiz değerlerin belki en gözden kaçmışı en basiti ama maneviyatını hatırlatmak istedim.. şimdiki mendiller kağıt,her çantada bulunan hayatımızı pratikleştirmeye adadığımız bu pratik çağda işlemeliymiş oyalıymş anlamıymış kimin umrunda değil mi?.. inatla mendillerimi kullanmaktayım..her çantamdan çıkardığımda bana bakan tuhaf gözlere rağmen..mendil bile düşünememiştr bigün bu kadar garipseneceğini (selpak çıktı mertlik bozuldu) ben seviyorum naftalin kokulu bez mendillerimi..mendili yadırgayanlarıda ben yadırgıyorum..gaza geldim biraz daha yazmaya devam edersem mendiller adına dernek kurucam.. mendilleri yaşatma derneğine hoşgeldiniz …

Mendillerinize sahip çıkınız onları insan içine çıkarmaktan utanmayınız kullanın yıkayın ütüleyiniz hangi kağıt mendil,bez mendilin yerini tutabilir azizim

ALINTIDIR http://my.opera.com/pelinn/blog/mendilller-sevdam-zdir (..PELİN.)

Bir Cevap Yazın

FACEBOOK TAKİP

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 590 takipçiye katılın

